Ofte stillede spørgsmål om vikøberallebiler.dk

Generelt

Generelt

Online-evaluering

Online-evaluering

Salgspris

Salgspris

Afleveringsaftale og salg

Afleveringsaftale og salg

1.
Hvordan fungerer vikøberallebiler.dk?
  1. Først udfører du vores gratis onlineevaluering. Til denne har vi brug for basal data fra dig omkring dit køretøj, som f.eks. model og kilometertal. Du vil herefter med det samme modtage en estimeret pris. Denne fungerer som en vejledende pris på din bil.
  2. For at modtage din endelige salgspris, har vi brug for at modtage yderligere informationer fra dig omkring dit køretøj. Du kan nemt tilføje de yderligere informationer omkring stand og udstyr online. Endeligt skal du uploade nogle billeder af din bil. På basis af disse oplysninger vil vores eksperter bestemme din endelige salgspris. Du vil modtage denne direkte på mail. Det er op til dig om du ønsker at sælge eller ej.
  3. Hvis du beslutter dig for at sælge, skal du blot booke en drop-off aftale ved en af vores afdelinger efter dit ønske. Ved afdelingen vil en af vores medarbejder bekræfte de oplysninger du har givet os omkring køretøjet.
  4. Betalingen vil herefter ske med det samme via en bankoverførsel. Derudover sørger vi selvfølgelig også for at afmelde køretøjet for dig.

Vigtigt:

  • Sørg for at medbringe dit køretøjs nøgler og registreringsattest til drop-off aftalen.
  • Fjern alle personlige egendele fra køretøjet før drop-off.
2.
Hvorfor skal jeg sælge min bil til vikøberallebiler.dk?

Vikøberallebiler.dk tilbyder dig en simpel og nem måde at sælge din bil på. Hvis du sælger hos os undgår du:

  1. Indsatsen og omkostningerne ved at lave annoncer
  2. Organiseringen af aftaler og prøveture med fremmede
  3. Den gradvise forringelse af din bils værdi pga. ventetiden på det rigtige tilbud.
3.
Hvad er min mail-adresse og mit telefonnummer til?

Vi har brug for din mail for at kunne sende dig resultaterne af din online evaluering. Vi har brug for dit telefonnummer for at kunne bekræfte din drop-off aftale ved vores afdeling. For flere spørgsmål omkring databeskyttelse henviser vi til vores databeskyttelseslovgivningen.

4.
Er der noget gebyr for salget af mit køretøj?

Hele evalueringsprocessen op til salget af din bil til vikøberallebiler.dk er fuldstændig gratis for dig.

5.
Skal jeg betale nogle gebyr, hvis jeg ikke ønsker at sælge min bil?

Nej, der er ingen gebyr for dig. Hele den onlineevalueringsproces er fuldkommen gratis for dig.

6.
Jeg glemte noget i handskerummet. Hvordan kan jeg komme i kontakt?

Hvis du har glemt noget i din bil, er det bedste du kan gøre at kontakte en af vores venlige medarbejder hurtigst muligt på 8987 3333! Her vil du blive informeret om, hvad der skal gøres.

7.
Kan jeg sælge en finansieret bil?

Ja, du kan godt sælge en bil til os med igangværende finansiering. Du skal blot medbringe alle dokumenterne fra dit finansieringsselskab til din drop-off aftale ved afdelingen, så vi kan bestemme de udestående finansieringsomkostninger. De udestående omkostninger modregnes i salgsprisen og køretøjet frigives fra banken.

8.
Kan jeg sælge en firmabil?

Ja, du kan godt sælge en virksomhedsgodkendt bil til os. Du skal blot medbringe følgende ekstra dokumenter til din aftale:

  • En salgstilladelse udstedt i dit navn af en virksomhedsrepræsentant (f.eks. administrerende direktør). Denne fuldmagt skal indeholde dato, sted og virksomhedsstempel og selskabsrepræsentantens underskrif.
9.
Min bil er ikke længere trafiksikker. Kan jeg stadig sælge min bil til vikøberallebiler.dk?

Ja, vi køber også køretøjer, der ikke er trafiksikker. Du skal blot give os disse oplysninger under onlineevalueringen, når du indtaster dine køretøjsdata om tilstanden. Dette er den eneste måde, vi kan prissætte din bil korrekt.

Du tager dig af transporten af ​​dit køretøj til den filial, du vælger. Desværre kan vi ikke gøre det for dig.

10.
Kan jeg sælge en bil på vegne af et familiemedlem eller en bekendt til vikøberallebiler.dk

Ja, du kan godt sælge et køretøj på vegne af en tredjepart hos vikøberallebiler.dk. Du skal blot medbringe følgende dokumenter med dig til din drop-off aftale hos vikøberallebiler.dk

  • En fuldmagt, som er underskrevet af køretøjets ejer og som er udstedt i dit navn.
  • En kopi af dit kørekort eller pas - både fra dig og fra den registrerede køretøjsejer.
11.
Kan jeg sælge et arvet køretøj?

Ja, det kan du. Ud over køretøjets dokumenter bedes du også medbringe arveattesten og den afdødes dødsattest med dig til drop-off aftalen.

12.
Køber i et køretøj, selvom køretøjsdokumenterne ikke er udstedt til sælgeren?

Ja, du kan også sælge et køretøj på vegne af en tredjepart hos os. Du skal blot medbringe følgende dokumenter med dig til din drop-off aftale hos vikøberallebiler.dk

  • En fuldmagt, som er underskrevet af køretøjets ejer og som er udstedt i dit navn.
  • En kopi af dit kørekort eller pas - både fra dig og fra den registrerede køretøjsejer.
13.
Køber vikøberallebiler.dk køretøjer uden en registreringsattest?

Nej, for at købe din bil skal vi bruge både registreringsattest del I og del II. desværre har vi ikke mulighed for at købe en bil uden disse dokumenter.

Hvis bilens registreringsdokumenter ikke længere er tilgængelige, kan du bestille et nyt via motorregistret.

Ved leasing køretøjer er dette ofte anderledes, da finansieringsselvskabet ofte opbevare den ene del af registreringsattesten. I dette tilfælde vil vi med glæde tage os af indløsningen hos finansieringsselvskabet.

14.
Kan jeg også sælge min bil til jer, hvis den ikke længere er registreret?

Ja, vi kan også købe et køretøj fra en repræsentant af køretøjets ejer. Du skal blot medbringe følgende dokumenter med dig til din drop-off aftale hos vikøberallebiler.dk

  • En fuldmagt, som er underskrevet af køretøjets ejer og som er udstedt i dit navn.
  • En kopi af dit kørekort eller pas - både fra dig og fra den registrerede køretøjsejer.
1.
Hvordan finder jeg ud af hvad min bil stadig er værd?

Takker være vikøberallebiler.dk er vurderingen let, hurtig og medfører ingen gebyrer. Onlinevurderingen af dit køretøj finder sted i to trin:

  1. I det første trin indtaster du de basale oplysninger omkring din bil. Du vil herefter med det samme modtage et indledende prisestimat på dit køretøj.
  2. I det andet trin tilføjer du detaljer omkring standen og udstyret i din bil til oplysningerne. Upload lidt simple billeder af din bil. Du vil herefter modtage den endelige salgspris på mail.
2.
Hvordan kan jeg sælge min bil efter online evalueringen?

i næste trin blot indtaste nogle pris-relevante oplysninger omkring dit køretøj online og uploade nogle simple billeder. Du vil dernæst modtage din endelige salgspris fra os direkte online. Hvis du ønsker at sælge, booker du en afleverings aftale i en afdeling efter dit ønske.

Dine køretøjsoplysninger vil ude ved afdelingen blive bekræftet af en af vores medarbejdere. Herefter udarbejdes salgskontrakten og salget af din bil fuldendes med din underskrift. Køretøjet bliver herefter ved vores afdeling. Vi sørger selvfølgelig for at afmelde køretøjet for dig gratis.

3.
Jeg kan ikke fuldende min online evalueringen. Hvad skal jeg gøre?

I dette tilfælde kontakter du blot vores kundeservice.

4.
Er mine data kommet korrekt frem?

Indtast dine biloplysninger i to enkle trin. Du klikker bagefter på den orange knap i bunden af ​​boksen. Du får et estimat af bilens værdi inden for 30 sekunder, der også bliver sendt til din e-mail.

5.
Kan jeg ændre i dataen efterfølgelde?

Nej, det er desværre ikke muligt at redigere i de allerede indtastede data efterfølgende. Hvis du laver en fejl under indtastningen af dine oplysninger, skal du blot indtaste dine data igen.

6.
Hvad er forskellen mellen onlinevurderingen og selvevalueringen?

Ved onlinevurderingen giver du os blot mærke, model og få andre oplysninger omkring dit køretøj online. Du vil herefter med det samme modtage en estimeret pris. Dette er dog ikke din endelige salgspris.

Denne vil du først modtage efter selvevalueringen: du skal blot indtaste de manglende informationer omkring udstyr og standen af din bil og uploade et par billeder af bilen. Med de yderligere informationer kan vi bestemme den endelige salgspris for din brugte bil. Bemærk venligst: kun du beslutter om du ønsker at sælge eller ej.

7.
Jeg lavede en onlinevurdering for et stykke tid siden. Er denne pris stadig tilgængelig?

Det brugte bilmarked er meget dynamisk, hvilket er grunden til at bil vurderinger kan ændre sig dagligt. Vi anbefaler dermed at du udfører en ny onlinevurdering.

8.
Hvorfor kan jeg ikke finde min bilmodel i jeres onlineværktøj?

Vores database indeholder alle nationale og internationale køretøjsmodeller, som er produceret efter 2001. Hvis dit køretøj ikke er i vores database, bedes du sende os en mail på info@vikoberallebiler.dk og fortælle os følgende informationer omkring dit køretøj.

  • Første registreringsdato
  • Mærke
  • Model
  • Kilometertal
  • Motorstørrelse
  • Køretøjstype (sedan, stationcar, cabriolet, VAN, SUV)

En af vores hjælpsomme medarbejdere vil kontakte dig indenfor 24 timer.

9.
Kan jeg også sende mine data og mine billeder via mail?

Nej, bestemmelsen af din endelige salgspris er kun mulig, hvis du indsender din data ved at bruge vores formular.

1.
Modtager jeg virkelig den endelige salgspris jeg har modtaget over mail?

Du vil modtage den endelige salgspris på mail, så snart du har forsynet os med de supplerende informationer og billeder af dit køretøj. Prisen som vises i mailen er din endelige salgspris. Ved vores afdeling vil en af vores medarbejdere bekræfte de informationer du har givet os omkring dit køretøj. Først der vil din salgspris blive udbetalt til dig.

Hvis der findes uoverensstemmelser i forhold til bilens reele stand ved afdelingen, kan der forekomme afvigelser i salgsprisen. Vores medarbejder forklare dig alle detaljerne på stedet.

2.
Hvilke informationer er nødvendige for at bestemme den endelige salgspris?

I forlængelse af de genrelle informationer (f.eks. gyldig syn og antallet af tidligere ejere), har vi også brug for detaljer omkring udstyr (f.eks. køretøjets farve) og din bils generelle stand. For at kunne beregne den mest akkurate salgspris til dig, har vi også brug for lidt simple billeder af din bil. På basis af dette bestemmer vores eksperter den endelige salgspris.

3.
Hvor lang tid går der før jeg modtager min endelige salgspris?

Din endelige salgspris vil blive forberedt af en af vores eksperte på baggrund af alle de aktuelle data. Hvis der er stor efterspørgsel kan prisens bestemmelse godt blive forsinket med 2-3 dage.

Hvis du stadig ikke har modtaget din endelige salgspris efter 3 dage, bedes du venligst kontakte vores kundeservice. Her kigger vi på din specifikke sag og higer efter at finde en hurtig og nem løsning.

4.
Hvorfor varierer den bestemte køretøjsværdi fra prisen på det private marked?

Købsprisen, som vi bestemmer, vil normalt afvige fra det private marked. Denne prisforskel skyldes flere faktorer. På den ene side er priserne på det private marked ofte såkaldte ""forhandlingsbare"". Muligheden for at forhandle disse priser er ofte omkring 10-20%.

Ydermere findes såkaldte ""ønske priser"" ofte på det private marked. Disse ""ønske priser"" afspejler ofte en ren subjektiv vurdering af den respektive sælger og adskiller sig ofte væsentligt fra det brugte køretøjs egentlige markedsværdi.

Bemærk også, at vi som professionelle, seriøse købere, tager en ikke uvæsentlig risiko ved at købe dit køretøj. Eksempler på disse omkostninger er f.eks. afmelding, reparationer, istandsættelse, klargøring, opbevaring og transport af køretøjer. En anden faktor er vores professionele personale, som tager sig tid til dig. Vi må også tage disse omkostninger i betragtning når vi bestemmer den endelige salgspris.

Men salg til privatpersoner er også forbundet med betydelige omkostninger og dermed et fald i salgsprisen. Du skal investere meget tid, penge på annoncer, telefon opkald, fremvisninger og prøveture. Samtidig er der, når man sælger privat, en risiko, som ikke bør undervurderes, for at blive offer for en forbrydelse (forfalskning af penge, manglende registrering af køretøjet igen, check svindel eller røveri efter aflevering af kontanter.

1.
Hvorfor skal jeg booke en drop-off aftale?

Aftalen ved afdelingen er vigtig, da det er her vores ekspert vil kunne bekræfte de informationer du har givet os. Fordi: Yderligere udstyr eller skader på bilen kan lede til en rettelse i salgsprisen. Salgsprisen kan så blive endeligt bekræftet og salget kan fortsætte.

At booke i forvejen er nødvendigt, da vi forbereder os specifikt til dig og din bil. På denne måde kan vi også sikre os, at vi afsætter nok tid til dig.

2.
Hvad skal jeg medbringe til drop-off aftalen?

Du skal blot medbringe følgende ting til din drop-off aftale ved afdelingen:

  • Registreringsattest del I og del II
  • Alle eksisterende nøgler
  • Gyldigt ID (f.eks. kørekort eller pas)
Hvis muligt, bedes du også medbringe: - Tilhørende servicebog - Eksisterende fakturaer og kvitteringer (service, reparationer, osv.) - Evt. EU-overenstemmelsescertifikat/COC dokument (hvis det forefindes). - Andet sæt dæk (hvis tilgægeligt) Selvom disse ting ikke er absolut nødvendige, sikrer de ofte en bedre endelig salgspris. Husk venligst, at fjerne alle personlige ejendele fra køretøjet inden drop-off aftalen. På denne måde er en hurtig drop-off mulig.

3.
Hvordan fungerer min drop-off aftale?
  1. Du vil møde op ved en af vores 3 afdelinger til din bookede drop-aff aftale.
  2. En medarbejder vil bekræfte dine data.
  3. Vi afslutter en købskontrakt med dig og overføre den endelige salgspris til dig.
  4. Vi tager os af afmeldingen og sender dig en bekræftigelse på dette.
4.
I hvilke byer kan jeg finde jeres afdelinger?

Vi har 3 afdelinger i Danmark. Du kan få et overblik over vores lokationer her .

5.
Hvad er jeres afdelingers åbningstider?

Du kan finde åbningstiderne for afdelingen i dit område inde på hjemmesiden under den respektive afdeling. Du kan få et overblik over vores stationer her.

6.
Hvordan fungerer drop-off aftalen ved afdelingen i forbindelse med de gældende sundhedsbestemmelser?

Følgende regler gælder i øjeblikket, ved afleveringsaftalen ved afdelingen, for at beskytte vores kunder og medarbejdere:

  • Overholdelse af minumsafstandskravet, som holdes ved at begrænse antallet af mennekser ved afdelingen samtidigt. Overholdelse af alle andre hygiejnestandarder, såsam krav om at bære mundbind.
7.
Kan jeg udsætte min drop-off aftale?

Selvfølgelig kan du udskyde din drop-off aftale. Kontakt os venligst på 8987 3333 og lav en ny aftale. Alternativt kan du også benytte linket, som du finder i din bekræftigelses mail af aftalen. Her har du muligheden for at vælge en ny tid til din aftale, ved at klikke på den korosponderende knap.

8.
Hvordan betaler i salgsprisen for min bil og er det muligt for jer at købe den kontant?

Efter salget vil vi overføre salgsprisen til din bankkonto hurtigt og sikkert. Du modtager dine penge komfortabelt, pålideligt og sikkert. En kontant betaling er desværre ikke mulig grundet sikkerheds og organisationelle årsager.

9.
Hvad sker der med mit køretøj efter salget?

Straks efter salget afmelde vi køretøjet og sender dig en bekræftigelse på afmeldingen. Så er bilen videresolgt.

10.
Er det muligt for jer at afhente min bil?

Nej, vi kan desværre ikke hente din bil af af organisationelle årsager.